نحوه ساخت المنت سرامیکی

اخبار و مقالات آموزشی دنیای صنعت و تکنولوژی

نحوه ساخت المنت سرامیکی

۲۰ بازديد
با توجه به کاربردهای گسترده المنت‌های سرامیکی همواره برای بیشتر افراد این سوال پیش میاید که این قطعه پرکاربرد از چه قطعاتی تشکیل شده و چه استفاده‌هایی دارد؟ در این مقاله قرار است به طور جامع درباره المنت سرامیکی کاربردهای آن، مواد تشکیل دهنده و سایر اطلاعاتی که نیاز است درباره این قطعه بدانید صحبت کنیم.

المنت سرامیکی چیست؟

المنت‌های حرارتی قطعه‌هایی هستند که انرژی الکتریکی را دریافت کرده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. این المنت‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از پرکاربردترین آن ها، المنت سرامیکی است. احتمالا از اسم این قطعه متوجه شدید که سرامیک یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه آن است. المنت‌های سیمی قابلیت‌های بیشتری از جمله طول عمر بالاتر نسبت به سایر المنت‌ها دارند به همین دلیل محبوبیت این المنت‌ها نیز بسیار بیشتر از انواع دیگر است. همچنین استفاده از المنت‌های سرامیکی موجب می‌شود گرما به طور یکنواخت در محیط پخش شده و اتلاف گرما و انرژی بسیار کمتر شود.

انواع المنت سرامیکی

المنت‌های سرامیکی بسته به نوع مصرف به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
المنت سرامیکی تخت
المنت سرامیکی هویه‌ای
المنت سرامیکی تسمه‌ای
المنت سرامیکی گرد
البته انواع دیگری از المنت‌های سرامیکی نیز وجود دارند اما رایج‌ترین این قطعات همان‌هایی بودند که در بالا معرفی کردیم. همچنین شما می‌توانید به طور اختصاصی المنت سرامیکی مخصوص خود را بسازید.

کاربردهای المنت سرامیکی

این نوع از المنت‌ها کاربردهای متنوع و گسترده‌ای دارد. از جمله مهم‌ترین موارد استفاده این المنت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده در دستگاه‌های تزریق پلاستیک
استفاده در صنایع تولید لاستیک
استفاده در صنعت تزریق آلومینیوم
استفاده در صنعت ذوب انواع مواد اولیه
استفاده در سیلندرهای مخازن و لوله‌های صنعتی
بدون شک المنت سرامیکی کاربردهای دیگری نیز در صنایع کوچک و بزرگ دارد که ذکر همه موارد در یک مقاله ممکن نبود.

مزایای استفاده از المنت سرامیکی

المنت سرامیکی نسبت به المنت‌های سیمی و دیگر المنت‌های فلزی چندین مزیت دارد. به‌طورمعمول طول عمر المنت سرامیکی از سایر المنت‌ها بیشتر است و گرمای نسبتاً متعادلی به نسبت سایر المنت‌ها از خود تولید می‌کنند… المنت‌های سیمی در انت‌ها دچار سوختگی می‌شوند و تولید حرارت آن‌ها به پایان می‌رسد و اگر در تماس با مواد مشتعل قرار بگیرند ایجاد آتش‌سوزی می‌کنند اما المنت‌های سرامیکی در مقایسه با المنت‌های فلزی درزمانی که فعالیت دارند گرمای متعادل تولید کرده و سطح دمای آن بالا نمی‌رود به همین دلیل دچار سوختگی و آتش‌سوزی نمی‌شوند.
کاربری متنوع
استفاده مستقیم و یا غیر مستقیم
کارایی بالا
مقاومت بالا
طول عمر نسبتاً بالا

سفارش ساخت انواع المنت سرامیکی

المنت سرامیکی از ساختارهای ۱ تیکه و ۲ تیکه و ۳ تیکه تشکیل‌شده است. جنس المنت سرامیکی از استیل است که یک‌لایه نیکل بر روی آن وجود دارد. المنت سرامیکی با این روکش می‌تواند حرارتی تا حدود ۷۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند. این مقاومت در برابر حرارت به دلیل استفاده از سرامیک در تولید این المنت‌ها است. سیم المنت سرامیکی برای حرارت‌ها و مقاومت‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شود. اینکه از چه نوع المنتی با چه میزان مقاومتی استفاده شود به صنعت و تقاضای مشتری بستگی دارد و بر اساس آن تنظیم می‌شود.
همان‌طور که گفته شد یکی از وسایل پرکاربرد در صنعت برق و نیروگاه استفاده از سیم‌های نیمه رسانایی است که بتوانند علاوه بر عبور جریان الکتریکی مقاومت بسیار زیادی در مقابل گرمای ایجادشده توسط عبور جریان از خود نشان دهند. این سیم‌ها با نام المنت ساخته‌شده و به بازار عرضه می‌شوند.
یکی از انواع پرکاربرد المنت‌ها نوع سرامیکی آن‌ها است. المنت سرامیکی یک سیم نیمه‌هادی است که می‌تواند انواع جریان‌های الکتریکی را در دماهای بسیار زیاد از خود عبور دهد و مقاومت زیادی در برابر مشتعل‌شدن و هم‌چنین ذوب شدن از خود نشان دهد. این المنت در صنعت برق بسیار مورداستفاده قرارگرفته و بسیار ارزان است. عمر المنت سرامیکی نسبت به سایر المنت‌ها بسیار بیشتر است.

ویژگی‌های المنت سرامیکی

هر چقدر مقاومت و قدرت دستگاه المنت بیشتر باشد، گرمای بیشتری هم توسط آن تولید می‌شود. المنت‌های حرارتی سرامیکی نسبت به محصولات فلزی مقاومت بیشتری دارند. المنت‌های سرامیکی نسبت به رقیبان خود عملکرد بهتر و قیمت مناسب‌تری دارد. المنت سرامیکی معمولا اندازه کوچکی دارد؛ پس حمل آن آسان است. به این ترتیب می‌توانید از آن در هر جایی استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی موجود در المنت‌های سرامیکی این است که به سرعت گرم می‌شوند. برای اینکه المنت را برای استفاده آماده کنید، به زمان کمی نیاز است. سرامیک یک ماده رسانا در گرماست. این رسانایی بالا، سبب عملکرد بهتر المنت و حفظ گرما توسط آن می‌شود. واحدهای سرامیکی ایمنی بالایی دارند و آلاینده‌های سمی تولید نمی‌کنند.

لینک های مرتبط:
المنت سرامیکی گرد
المنت سرامیکی تخت
المنت مادون قرمز
خرید المنت سرامیکی



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.